Santa Monica Networks: parimatest parimate leidmise retsept

Santa Monica Networks: parimatest parimate leidmise retsept

Santa Monica Networks töötajad on viimase 25 aasta jooksul kolm korda firmat ja selle kultuuri uuesti üles ehitanud. Nagu näitab müügitulemus – iga kord on see üha paremini välja tulnud. Firma tegevjuht Margus Vaino ja  müügidirektor Martin Arva avasid Directorile kaardid, mis on selle tulemuse taga.

Santa Monica Networksi pole IT-valdkonna inimeste seas väga vaja reklaamida. Olgu tegemist Tallinna lennujaama, Tallinki laevade, Telia või Swedbankiga – paljudes Eesti suurfirmades on Santa Monica seadmed kasutusel. Täna pakub Santa Monica Networks oma kundedele traadiga ja traadita võrke, servereid ning andmesalvestust – ühesõnaga kõiki peamisi IT-taristu täislahendusi.

Santa Monica sai alguse 1989. aastal Soomes ning selle saatus on olnud kirev: firma on olnud vahepeal nii itaallaste kui rootslaste omanduses. 2003. aastal ostsid asutajad soomlased koos eestlastega kiratsema hakanud firma taas tagasi. Taas võeti nimeks Santa Monica.

Tolle ajaga võrreldes on töötajate arv neljas riigis tõusnud 160ni, firma müük on kümnekordistunud. Santa Monica Networksi müügikäive oli 2015. aastal 70,1 miljonit eurot, kasum 4,2 miljonit eurot. Nende näitajatega jõuti sel aastal 100 Eesti suurima müügikäibega firma hulka.

Mis on Santa Monica Networksi suurim konkurentsieelis?

Martin: Meie eesmärk on pikaajaline äri. Kohtleme iga klienti nii, et talle saaks ka hiljem otsa vaadata. Me ei tõmba kellelegi mütsi pähe. Ühesõnaga, et me ei peaks nende asjade pärast, mida kliendile teeme, kunagi piinlikkust tundma.

Margus: Suurim väärtus on meie tehnilise meeskonna ja inseneride oskused, oleme sellesse väga palju investeerinud. Kui uuendame tootevalikut, siis koolitame oma spetsialiste seni, kuni nad jõuavad parima partnerlustasemeni. Peame kindlad olema, et suudame klienti toetada nii müügiprotsessis kui ka hiljem. Ciscole, kelle seadmete müügist firma alguse sai, oleme mõistagi kuldpartnerid. Nagu ka teistele meie teistele tarnijatele: HPE, F5, Juniper, Check Point jt.

Oleme loonud ka unikaalse ettevõttekultuuri: ühelt poolt oleme justkui suurettevõte, teisalt hoiame idufirmalikku väikeettevõtte mentaliteeti. Puudub bürokraatia, asjaajamine on lihtne, otsustamine kiire. Juhid on ise kaasatud igapäeva- sesse tegevusse, suhtleme otse, juhtimise vahekihte ei ole.

Loe ajakirjas Director ilmunud artiklit täismahus siin

Fotod: Katri Korbun, Director